Saturday, June 2, 2012

දිවි අරුත සරු කරන ගී


පොඩි දුවගේ සිනාවැලයි
පොඩි පුතුගේ කතා පෙලයි
පි‍්‍රය බිරිඳගෙ සෙනේ විලයි
මගේ නිවන මගේ පැල්පතයි

සෝමතිලක ජයමහ ගායන ශිල්පියාගේ හඬින් ශ‍්‍රවණය වන මෙම ගේ පද රචනාව අපේ සිතට චමත්කාරය ජනක හැඟුම් ගෙනෙයි. ‘‘මගේ නිවන මගේ පැල්පතයි’’ යන සංකල්පනාව හදවතට ජනිත කරවන්නේ ගැඹුරු අරුතකි. දූ පුතුන්ගේ සිනා, කතා මැද බිරියගේ සෙනෙහෙවන්තකම ලබන සැමියකුට කුටුම්භය තුළ දැනෙන සතුටෙ ප‍්‍රමාණය ගේ පද රචකයා කෙතරම් ඉහළ ගෙන ගොස් තිබේද යත් එය උපමා කර ඇත්තේ නිවනටයි. පළමු පද හතර පබැඳීමෙන්ම කුටුම්භ දිවියේ නියම විඳුම විදහාලයි.
නිවසෙ බාහිර අලංකරණය, වටපිටාව පිළිබඳ අංශු මාත‍්‍රයක තරමටවත් නොදැනෙන්නේ ගෘහපතියාට බිරිඳ සහ දරුවන්ගේ ස්නේහය ඒ බාහිර අලංකාරයන් යටපත් කරගෙන ලැබෙන නිසාම නොවේද?
කටු මැටි ගෑ බිත්තිපුරා
පළිඟු මැණික් එළිය දිලේ
ගොම මැටි ගෑ ගෙබිම මගේ
පිය විලිගුණ තුරුණු වගේ

දුක් පීඩා කෙතරම් තිබුණද පුංචි පැලේ මං ලබන්නෙ, පුදුමාකාර සුවයක්. ඉතා කෙටි සරල යෙදුම් ගෙනහැර පාමින් පද රචනාවේ යෙදෙන මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්න මහතාගේ මෙම සංකල්පනාවෙන් අපට සිතන්නට තවත් යමක් ඉතිරි කර තිබේ. අන්න ඒ දේ වටහා ගැනීමට හැකිනම් පද රචකයාගේ නිර්මාණයේ ඵල ලබන්න හැකිවේවි.
ලබන නමුත් දුක් පීඩා
කූඩු උනොත් පුංචි පැලේ
අඹු දරුවන් අතර තුරේ
මට නිමි නැති සුවය දැනේ

ඉඩකඩම් ගේ දොර දේපල සොර සතුරන්ගෙන් ආරක්‍ෂා කිරීමේ අවදානමක් මොහුට නැත. ජීවිත තර්ජන බලාපොරොත්තු විය නොහැකිය. නමුත් ඔහු සතු වටිනාම සම්පතක් ඇත. එය කිසිවකුට මිල මුදලට, තර්ජනය කිරීමෙන් ලබාගත නොහැකි අමිල  සම්පතකි. ඒ ඔහු නිවනට ආදේශ කරන ඔහු පවුලේ සහයෝගීතාවයයි. මෙම ගීතයේ අර්ථ රසය බණක් ශ‍්‍රවණය කළාක් බඳුය. මේ කියාපාන්නේ සතුටින් ජීවත්වීමට සරල දිවිය සුදුසු බව නොවේද?

තනුජා එන්. අයගම
(උපුටා ගැනීම අප්‍රේල් කලාපයෙන්)

No comments:

Post a Comment